Tuesday, May 22, 2012

Divine intervention or just a mere chance -part One

Bahasa Indonesia: Monumen Yesus Memberkati, Ci...
Bahasa Indonesia: Monumen Yesus Memberkati, Citraland, Manado English: Christ Blessing Monument, Manado, Indonesia 日本語: イエス様の祝福モニュメント (Photo credit: Wikipedia)
The recent landslide in Kiau Taburi, Kota Belud, at the foot hills of the Majestic Mt. Kinabalu had made many homeless and though no lives had perished, it was indeed a major event, whether it is a divine intervention or just mere chance, that should serve as a wake up call for many. The 3,000 residents of Kiau Taburi are mostly devoted Christians mainly from the SIB protestant Church who were probably among those  who experienced spiritual revivals in the early seventies in Taginabur Kota Belud, at least their parents, uncles or aunties.

One of those who experienced a personal visitation from Yeshua HaMashiach is Evangelist Brani Duyon, a local Kadazan of the Liwan-Tindal (tagged by the Colonialist as Dusun) who was taken to Heaven and sent back  to Earth to deliver 6 messages. 

Of late, many of the Churches in Sabah had back-sliden and its pastors lost their 'first love' and many had left their calling for greener pastures in the cities and secular jobs that pays good money. 

Tetapi sebelum kembali, Yesus memberikan saya beberapa pesan dan menyuruh saya untuk memberitahu pesan ini kepada semua anak-anak Tuhan di Bumi. “Pesan ini SANGAT PENTING untuk mereka ketahui” tegas Yesus. Kemudian Yesus katakan lagi, bahawa saya akan sibuk untuk bekerja bagi Dia untuk menyampaikan pesan penting ini. Saya juga diminta- Nya untuk menyampaikan segala sesuatu pengalaman saya kepada semua anak Tuhan, supaya mereka juga diberkati dan mendapat kekuatan baru mengikut Yesus. Kata Yesus, “apabila engkau kembali kembali ke Bumi beritahu kepada semua anak-anak Ku pesan ini” (Ada ENAM PESAN yang Tuhan Yesus telah berikan kepada saya.) Pesanan ini adalah seperti berikut:-
PESAN PERTAMA : “Beritahu anak-anak Ku, hendaklah mereka percaya sungguh-sungguh dengan segenap hati, segenap kekuatan dan segenap akal budi. Orang yang bimbang dan ragu langsung tidak sampai ke sini (syurga).” kata Tuhan Yesus
PESAN KEDUA: “Beritahu anak-anak Ku,hendaklah mereka setia datang dalam kebaktian kerana di situlah Aku akan menyinari wajah mereka dan di situlah mereka akan mencari wajah Ku. Hati ku sangat gembira melihat anak-anak Ku, berada dalam gereja pada waktu kebaktian.” kata Tuhan Yesus
PESAN KETIGA: “Beritahu anak-anak Ku, hendaklah mereka setia berdoa, setia melakukan perintah-perintah Ku dan tinggal tetap dalam Firman Ku.” kata Tuhan Yesus
PESAN KEEMPAT: “Beritahu anak-anak Ku, hendaklah mereka setia memberi Persepuluhan dan memberi Persembahan Khusus.” kata Tuhan Yesus Pada ketika Tuhan Yesus menyebutkan Pesan Keempat ini, Dia berkata “Anak Ku, lihat di sana,” Dia menunjukkan kepada saya Rumah- Rumah yang sungguh cantik yang sudah siap bagi anak-anak-Nya. “Anak Ku, rumah-rumah ini Aku sediakan bagi semua Anak-Anak Ku yang percaya dan taat kepada Ku”, Kemudian Yesus menunjukkan saya rumah-rumah yang belum siap dan belum lengkap. Saya bertanya “Tuhan, kenapa banyak rumah-rumah di sini yang belum siap?” Yesus menjawab “Anak Ku, rumah ini adalah kepunyaan Anak Ku yang berat tangan memberi Wang Perpuluhan dan Wang Persembahan. Namun rumah ini hanya akan siap apabila mereka sedia memberi lebih lagi Perpuluhan dan Persembahan di dalam Rumah Ku.” kata Tuhan Yesus
PESAN KELIMA: “Beritahu anak-anak Ku, hendaklah mereka menyerahkan kepada Ku dalam doa semua harta-harta, keberadaan mereka sewaktu hidup di Bumi supaya Aku melindunginya dan memberkatinya. Ini adalah kerana apabila Aku datang ke-dua kali nanti janganlah mereka terikat dengan kekayaan di dunia. Ingat apa yang terjadi dengan Isteri Lot.” kata Tuhan Yesus.
PESAN KEENAM: “Beritahu anak-anak Ku, hendaklah mereka berjaga-jaga dan bersedia kerana Aku akan datang SEGERA. Cepat dari yang disangkakan!.” kata Tuhan Yesus( Kedatangan Tuhan Yesus tidak diketahui, tetapi Pengangkatan pasti akan terjadi. Tuhan Yesus akan datang tidak lama lagi!!!)

No comments:

Post a Comment